fredag 25 mars 2011

Andra inlägget idag, gummistävlar och försovning




Nu har lilla familjen kommit hem och ska njuta av lite fredagsmiddag. Man känner i luften att det är fredag. Folk är så glada och så är de lediga hela helgen och de ler och hejjar som aldrig förr. Min fredagsstämning är dock som bortblåst. Jobbar ju. Men jag försöker att ta en natt i taget.

Jag sov ett par timmar och vaknade av att Kiril ringde och då låg jag fort o sov! Det var tur att han ringde för annars hade jag verkligen kommit sent. Klockan var då 16.00 så jag flög ur sängen och iväg o hämta plutten. Han cyklade och jag sprang bredvid. Sen hem o lämna cykeln och bege oss till Gallerian och köpa gummistövlar på Polarn o Pyret. Skulle gjort det igår men så kom hans vän Sonja hit så vi fixade det idag. Köpte en ny märkpenna samtidigt då jag tappat bort den andra. Märkpennor är guld när man har dagisungar. Brukar dock ibland skriva med vanlig men efter ett par tvättar så försvinner namnet och man står där utan både vantar och mössa när man ska hämta och de kommer typ aldrig tillbaka. Har man däremot namnet kvar efter 100 tvättar så behöver man inte tänka på det och plagget kommer alltid till sin rätta efter ett tag på vift. Jag såg en jättefin skaljacka men den var saftig ta mej tusan! Jag köper alltid ytterkläder på POP. Kalla det galet men tycker de är jättebra! Sen kan han ha en slit o slängjacka också såklart men POP fyller alla kraven på det jag söker. Nu pratar jag ytterkläder bara. Köper inte POP så mycket annars. Det gör farmor och mormor så bra :)
Nu är det dags att käka och sen dusch och sen mys och sen jobba...Kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar