fredag 4 mars 2011

Lite gnäll och gråblek hy

Varför blir jag alltid så grå o blek på vintern? Kanske för att jag är som alla andra dödliga? Ja nu vill jag ha vår och sol på min hud! Har värsta rivmärket under halsen så därför håller jag för handen om nån tycker det ser lite märkligt ut :)
Sebbe tog bild när jag segade i soffan
"Vaknade nyss och dagen är förstörd"...ja så löd min status idag på Fb. Det spelar ingen roll när jag vaknar. Jag är nästan alltid trött o skulle kunna sova till 15 på dagen om ingen väckte mej. Men nu KAN man ju inte vara som en tonåring när man e 31 år och ligga o sega hela dagarna. Inte för att jag hade velat det men önskar átt jag vore morgonpigg faktiskt. På nåt sätt är det mer acceptabelt att vara kvällstrött och inte orka hålla sej vaken till 22 på kvällen än att vara vaken till 01 och knappt orka ta sej upp kl 8.00. Jaja jag kommer nog alltid att vara trött.


Inatt var dte bökigt som tusan. Alexander kom in till oss nån gång inatt (fråga mej inte när för jag märkte aldrig nåt) och sen vaknade jag konstant av att han låg på mej, över mej, hans fot i min sida, hans arm över ansiktet. Vet inte hur många ggr jag vände på honom så han skulle ligga lodrätt i sängen. Har sovit riktigt dåligt inatt men förhoppningsvis kanske det gör att jag kan sova på dagen för jag jobbar nämligen hela helgen. Kan dock hålla mej för skratt. Längtar redan tills måndag morgon. Då kommer jag le hela vägen hem från t-banan!


Igår kväll tog vi det lugnt. Kollade på Halv åtta hos mej och sen var det CSI Miami och sen slappa och zappa på dosan hela kvällen tills vi la oss. Jag tycker inte om att zappa på dosan och bara sega. Jag vill ha ett program att titta på. Inte sega runt. Sådär ja. Nu fick jag det sagt också!


Bakade gjorde vi igår. Det blev en apelsinkaka. Valde att inte lägga ut en bild på baket för jag kanske tröttar ut er med mina bakverk hela tiden. Men kakan blev god iallafall. Vi mumsade på den framför tv:n.

Jag har snart varit helt utan cigg i 4 veckor. Det går men dte är inte kul! Det funkar men känns ändå som att jag förlorat en viktig sak. Vill inte röka men vill inte vara utan heller. Svårt det där! Ni som aldrig rökt vet inte vad jag pratar om men det är en förlust på nåt vis. En njutning som jag avstår ifrån. En belöning på nåt sätt. Jag har ökat i vikt och det mina vänner gör att det är såå mycket svårare. Jag har inte gått o blivit tjock på nåt vis. Jag är ingen "Linda sommaren 2009" om nån nu trodde det. Men jag har nog gått på mej 3 kg. Fy fan! Fast kommer lätt i mina 26:or jag köpte. Jag får ha dem som mall för att inte fetta på mej. Tänker i termer som: Röka och vara smal eller inte röka och bli stor igen. Det sistnämnda låter inte lockande kan jag säga! Fast jag VET att det inte behöver vara så heller såklart! Man kan vara smal utan att röka. Men ciggen har en slags falsk mättnadskänsla som gör att man inte äter lika mycket. Ni som röker vet yterligaren en gång vad jag menar. Ni andra kan bespara er kommentarer om vad ni tänker nu för jag VET. Röka är inte bra! Det vet alla. Men det är jättesvårt!

Usch orkar inte prata om detta mer. Istället borde jag ta på mej löparskorna o springa lite istället. Fast springa har jag inte gjort på flera år. Det guppar alldeles för mycket nu så det kommer jag nog aldrig mer att göra. Testade att sprinag ibland när jag powerwalkade men det funkar inte. Hela jag skvalpar runt o det ser nog lustigt ut :)

Nu ska jag leta upp en bra film att kolla på. Kanske skriver mer senare idag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar