måndag 21 mars 2011

Bilder från helgen som gått samt lite update

En mysig rastplats på vägen Det är då tur att det finns saker att underhålla sej med då man åker långt. Pippi, Emil och Ronja höll Alexander sällskap en bit på vägen.

Så här mycket snö var dte när vi kom fram. Bild tagen på stallet där farfar o Maggie bor. Bilden tagen från huset


En underbar dessert som farfar fixade på kvällen



Upplagd



På lördagen satt vi på fm på baksidan i lä på altanen satt vi o fikade. Så jäkla varm o skönt!!


Morfar och Nutti ska handla lördagsgodis på Tokige Ture i Kalmar


På kvällen bjöd farmor på Sangria som fördrink



Middag hos farmor med pappa och Anita på kvällen

ja jag har ju inte bloggat på ett par dagar och det är för att vi har varit nere i Kalmar och hälsat på. Det var supermysigt! Vi åkte ner tidigt i fredags morse för Sebbe hade tagit ledig från jobbet hela dagen och Alexander var ledig ftån dagis. Vi kom iväg runt 10-tiden och var framme på em. Resan ner gick bra men det var snökaos största delen av resan. Vi tog dte lugnt och stannade 2 ggr på vägen ner. Vi åt lite lunch och fikade. När vi kom fram så stannade vi i Läckeby hos farfar (Maggie är i Afrika och arbetar för Läkare Utan Gränser) så det var bara farfar hemma. Vi gick en prommis i skogen och sen hem för lite vin och satt o pratade. Sen var det middag och då bjöd farfar på råddjurssadel, potatis och kantarellsås. Det var så gott så det går inte att beskriva i ord!!! Så mört kött. Det var som om det smälte på tungan. Sen var det dessert som också var god med Ben & Jerry-glass med hallon och grädde. Sebbe och farfar kollade sen på hockey och jag o Nutti låg i deras bibliotek och tittade på film på datorn. Alexander sa att jag kunde luta mej mot honom och där slocknade jag som en stock o vaknade när Sebbe väckte mej. Jag gick o la mej direkt. Helt slut!
Något som alltid slår mej är hur tyst det är på landet. Så otroligt tyst! Det är en fantastisk känsla! En sån tysthet hör man aldrig i Stockholm. Och så är det mörkt på natten. Riktigt mörkt. Heller inget man upplever speciellt mycket här i storstan :) Men oj va jag sover gott där alltså. Tyst och helt bäcksvart. Me like!
På lördag morgon så åt i frulle och sen njöt vi av en fika i solen i lä på altanen på baksidan. Det var så varm och dte var länge sen man kände den värmen i ansiktet. Det har ju varit en bister vinter. Det märker man när man jublar för att det baaaara är -3 haha.
Sen åkte vi in till Kalmar och jag o Nutti mötte upp pappa och Anita för lunch o fika. Morfar o Nutti handlade lördagsgodis och jag tittade i affärer. Sen en runda på apoteket och sen shopping. Vi åt iallafall först lunch på 4 Kök och sen fikade vi på Fiesta. Pappa gillar det fiket :) Han kan inte förstå hur jag kan vara så galen i latte haha. Sen hem till Sebbe och farmor och hänga för at sen fixa oss iordning för middagen som farmor fixat till oss och pappa och Anita som var bjuda på kvällen. Det var supergott! Farmor hade gjort en otroligt god köttgryta med ris. MUMMA!!!! Vi drack vin o cola zero. Lite kul att både farfar och farmor hade coca cola hemma för de vet att jag tycker om det. Gulligt!
När pappa och Anita åkt hem så förberedde vi oss för natten. Alexander låg hos farmor och jag i bäddsoffan och Sebbe på madrass på golvet inne hos mej. Farmor som vet att jag brukar duscha på kvällen frågade om jag ville duscha och sen la hon fram en bra bok om mat och sa att jag kunde ligga o titta på tv eller göra precis vad jag ville. Hon är så go för hon vet ju också att jag är en nattuggla :)
Det var en supertrevlig dag!! På söndagen så gick farmor och Alexander till lekplatsen och jag o Sebbe packade ihop våra saker och sen åkte vi hemåt vid 11-tiden. Grejen att vi åkte ner var att vi skulle hämta hem våra sommardäck som farfar hade. Så det blev en jättelyckad resa. Kanonkul på alla sätt och alldeles lagom!
Vi kom hem på em igår och hade fint väder med oss hela resan. Vi stannade till o åt luch i Söderköping och när vi kom hem så tvättade jag upp alla kläder vi haft med oss. Jag gick o handlade lite mat och sen var vi bara hemma och tog dte lugnt. Solsidan kl 20 tittade vi på såklart! Det var sista avsittet för säsongen. Jag verkligen älskar den serien! Sen var dte film på 4an efter det som jag satt och tittade på. Sebbe la sej tidigare men jag ville se hur den slutade. En ok film. Inte så mycket mer.
Nu har jag kommit hem efter dagislämningen och ikväll går jag på min jobbperid igen. Jag jobbar dock bara mån och tis, fre-lör och sönd. Tog ledigt ons och tors. SKÖNT!
Nu ska jag läsa ifatt lite bloggar och sen blire lunch och sen sova inför natten.
KRAM så hörs vi säkert snart om jag känner mej själv rätt :)







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar