lördag 12 mars 2011

Hemmagjord ekochokladpudding

Grädde, kardemumma, honung och rivet skal från 1 apelsin. Blir 4 portionsglas/skålar
70% choklad som inte fanns ekologisk tyvärr...som krossas


...och blandas i den varma grädden med smör och ägg



häll över i glas eller små skålar



Färdigt att servreas efter 30 min i kylen


Igår kväll hade vi så himla mysigt! Alexander var uppe sent men det är ju ändå trots allt helg. Han stupade i säng sen. Vi åt god tacos fast med kycklingfilé och massa grönssaker i samt en godoch lite söt smak på såsen när Sebbe kom hem fr jobbet och sen läsk, chips o popcorn vid Tv:n. Mumsigt! Senare på kvällen så gjorde jag hemmagjord chokladpudding med smak av kardemumma. Så jävla gott så jag tror jag dör. Rivet apelsinskal hade jag också i men som sen silades bort. Det var en vuxen smak och ganska mäktigt så man behöver ytterst lite för att bli nöjd :) Sebbe älskade det iallafall. Lär man göra fler ggr.
Idag har vi varit ute på promenad hela lilla familjen. Jag sov fram till 9.30 och sen begav vi oss ut. Vi var ute ett bra tag och tog sen en fika på fiket vid Vinterviken. Har såklart tagit bilder men lägger in dem imorgon för nu har jag lite att fixa med. Sebbe har just lagat middag och vi ska äta och sen är det lite godisdags. Ikväll ska jag o Kiril ut o dansa på klubb. Ska bli jätteskoj! Men nu är det familjemys som gäller! Det bästa av allt!
KRAM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar