tisdag 22 mars 2011

Stora jävla vattenpölar och årets första cykeltur för Nutti

Alexanders första cykeltur för i år. Det bar av till dagis idag med en rasande fart och jag såg att sadeln behöver höjas...stora stora killen..hjälmen hänger visst på sned ser jag nu :)På hemvägen gick jag längs med vattnet. Jag brukar nästan alltid gå där för att slippa all trafik och kunna njuta lite mer av vattnet och lugnet
Idag var det bråttom hem från jobbet för Sebbe skulle iväg på viktiga saker och jag skulle ta Alexander till dagis innan Sebbe drog. Jag pratade med Alexander i telefonen och frågade då om han ville cykla till dagis och det ville han såklart! Det var helmysigt! Men väl på dagis så säger jag åt Alexander att inte gå i den djupa vattenpölen för att inte bli blöt. Han blir arg på mej o säger att han inte blir blöt för att han är försiktigt....2 sek senare ligger hela han i pölen. Jag blev ju såklart arg och gick in med honom på dagis och bytte om och sen fick personalen klä på honom ytterkläderna. Som tur var så hade han inte sina termobyxor på sej när han ramlade så de var torra att använda för uteleken sen. Men vi skildes åt som vänner sen iallafall :)

Igår fick jag jätteont i ryggen. Tala om att känna mej som en gammal tant med denna jävla rygg! Jag hade fullt sjå med att fixa jobbnatten. Bara en natt kvar nu iallafall och sen ledig i två nätter.

Imorgon är det Sveriges Mästerkock och då bunkrar jag upp med plockmat och sen blire kanske lite bak om lusten faller på. Eller så hoppar jag det :) Vi får se!

KRAM


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar