onsdag 30 mars 2011

Mormor-mys

Mormor ger Alexander födelsedagspresenterMormor med sina barnbarn i leksaksaffären Gick av jobbet på måndag morgon och tog sällskap med Peter hem från jobbet då han jobbade extra med oss. Vi gick o handlade och jag köpte tulpaner som var jättefina (och fortf är). Mamma kom i måndags också och dte var så trevligt! Jag hade ju gått av på natten men var vaken då jag skulle hämta mamma på Centralen kl 13.30. Innan dess tog jag en lunch med Kiril och sen in till city. Mamma och jag åkte sen hem o lämnade hennes saker och sen promenerade vi till dagis och hämtade lillfisen. Han blev så glad när han såg mormor och sen cyklade han hem med oss. Ingen trötthet i benen då inte :) Annars kan man få putta på i ryggen en del men nu skulle han minsann visa mormor att han var stor kille. Lille gubben... Sen hem o laga middag. Det blev kyckling med sån där dijonsenapssås och potatis. Uppskattat! Sen på kvällen så tog vi det lugnt hemma samtidigt som tröttheten började göra sej tillkänna för mej. Men sen piggnade jag till, som jag vet att jag alltid gör ju mer klockan tickade på. Mamma och jag var vakna sent och tittade på TV och sen gick vi o la oss. Mamma sov inne hos Alexander och jag fick igår sovmorgon till 10.30 då jag vaknade helt pigg. Tack mamma för det! Upskattas kan jag lova! Vid det laget hade Lova kommit för Gustav kom med henne på morgonen innan han skulle till jobbet så mamma hade två små galenpannor här hemma medans jag sov som en stock. Sen när jag vaknat till lite så fixade mamma pannkakor och sen bar det av till Gallerian för fika och lite shopping i leksaksbutiken. Jag köpte också lite presenter till Alexander som fyller år i april. Handlade även presenter till Lova som faktiskt fyller idag och vi ska sit efter lunch och då ska jag hjälpa mamma med mat o tårtan. Gustav o Catharina kommer från jobbet ikväll. Mamma sov hos Gustav o Lova inatt då Gustav kom hit igår efter jobbet och sen var de kvar o mamma lagade middag och sen åkte de hem till Gustav o Lova. Jag träffade Kiril på kvällen som vi bestämt sen länge. Vi hängde och softade och jag drog hem runt 22.50. Sen hem och så la jag med hos Sebbe som kollade på nåt på Play på datorn men han somnade och jag var hur pigg som helst. Jag kollade på lite 2 1/2 Men och sen pratade jag med en arbetskamrat och vi blev sittande i 1,5 timme och då var fan klockan 02.45 så jag somnade väl runt 03.15. AJAJAJ!! Så idag är man väl inte så jättepigg men det vänder nog snart :) Nu ska jag gå o pyssla lite med Alexander som är ledig idag också från dagis. Vi ska åka till mamma o Lova sen som sagt. Hoppas ni alla får en fin dag! KRAM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar