tisdag 25 januari 2011

andra inlägget idag, lite fix och don

Har fixat lite hemma idag. Alexander hjälpte mej att dammsuga och damma av hans leksaker. Vi har mest tagit det lugnt och haft det riktigt skönt. Nu vilar han middag och när han vaknar så tänkte jag att vi ska baka nånting. Frågan är bara VAD? Vi har nämligen bara ett ägg (attans!). Sockerkaka? Finns det nån smet med ett ägg? Minns inte på rak arm hur mycket ägg det ska vara...annars blir det väl till att gå ut en sväng. Jag e lite sugen på vetebullar men det tar ju sån jäkla tid ju! Och så är det onyttigt som tusan! Jag ska fixa mej en smoothie nu. Har mango, hallon, banan, blåbär och smultron så det lär väl slinka ner samt lite frysta jordgubbar. Tycker dock det e godast att göra smoothie på färska bär. Men va sjutton! Spelar roll!
Ska rensa ur min garderob och mina lådor. Har ju så mycket kläder som jag inte (kan) använder. Det e synd att kasta men har ingen lust att någonsin komma i dem igen. Synd på alla chinos som jag har köpt. De gillade jag att ha på sommaren till nåt linne eller topp. Jaja, skit samma. Bort ska det iallafall! In med det nya!
Har mina nya jeans på mej och det e ta mej tusan som att ha leggings på sej. Så mjuka och sköna!
Nu ska jag inte sitta här o blarra. Smoothie it is!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar