fredag 21 januari 2011

Nyshoppad klänning o pumps

Min nya kornblå klänning i polyester och mina nya (höga enligt mej) pumps. Sebbe tyckte att jag var jättesnygg och att jag får så fina ben i högklackat. Den tackar vi för!
La mej tidigt igår...tidigt för att vara mej iallafall. Somnade väl runt 23.30. Ändå e man trött när man vaknar vid 8.00? Hmmm. Alexander sov iallafall länge så fick väcka honom strax efter 8, för jag misstänkte att de kunde sticka iväg ut på prommis. Tvättade hans termobyxor och jacka igår och hängde upp dem och idag på morgonen var dte fortf blöta! Panik! ta mej tusan! Han har bara den uppsättningen då jag slängde hans bruna pop-overall (dum som man e). Ringde dagis och frågade om de skulle vara ute och det var klart att de skulle...Sa att vi blir lite sena och det var ok. In med dem i tumlaren (man ska inte tumla pop-ytterkläder men va fan!) och efter ca 20 min så var de torra. Vi tog det lugnt och jag slängde i ytterligare en maskin tvätt och fixade upp i köket som jag brukar innan vi drar iväg på morgonen. Det e lite vitt puder som kommer ner fr himlen. Mer snö på gång? Hoppas verkligen inte det är nåt som ligger kvar isåfall.


Jag tog med Alexander och handlade igår. Hur mkt som helst och vi fick knappt hem allt. Vagnen var fullproppad med ytterkläder, lite shoppingpåsar och så matkassar och det kändes som vi bar runt på ett zigenarläger. Väl hemma så städade jag ur kylen medans Alexander lekte med bussen. Jag köpte mat till Alexander som han åt i vagnen medans jag tittade runt lite i klädesaffärerna. Gick runt tills han ätit klart och när han proteserade mot ännu en affär så sa jag att han kunde räkna till 100 så skulle vi gå därifrån.


Hittade en blå klänning och ett par röda pumps. Så nöjd! Visade Sebbe när jag kom hem och han blev genast förtjust. Nu ska jag bara lära mej att gå i dessa skönheter. Detta är de högsta klarckarna jag har haft. Det ser oftast ut som att jag bajsat på mej när jag har högklackat. Min kära mamma kommer bli glad att jag går i nån annat än Converse och sneakers :) Nädå men jag försökte impa på henne i somras då vi möttes upp i Kalmar när vi var nere o hälsade på på semestern. Då tänkte jag överraska mamma med ett par vita shorts, ett grönt linne och PUMPS! Hon tyckte jag var jättefin när jag kom men sa: Linda gumman, jag antar att du har ett par Converse i väskan så du FÅR byta om du vill haha. Klart jag hade back up i väskan!

Men Kiril saq igår när jag mmsade bilden att det handlar om att lära sej att gå i höga klackat. Han tipsade mej att ha dem på mej hemma och öva. När jag diskar, dammsuger osv. Ska testa idag om jag inte bryter benen på kuppen!

hej så länge, kram kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar