tisdag 4 januari 2011

Här har ni mitt halsband

Mitt halsband som jag gjorde igår av rosa pärlor
Ja så här blev resultatet av halsbandet jag gjorde. Om jag får skryta så är jag jättenöjd. Första gången jag arbetar med pärlor. Innan har det mest blivit namnbrickor som jag stansat in namn/ord på. Båda var faktiskt lika roliga att göra, pärlor som brickor. Måste dock påpeka att pärlorna var GANSKA så mycket jobbigare att göra. Så pilligt och med många trådar o pärlor att hålla reda på så det inte skulle trassla in sej. Men jag jag fann ett lugn när jag satt där vid köksbordet o pysslade. Jätteskön känsla! Alexander kom till mej och utbrister: "Ohh mamma vilka fina saker du alltid gör". Då smälter man! Men jag försökte snabbt få honom därifrån för han började rycka i alla trådarna och plocka med spännena. Får hålla på med såna här saker när han har lagt sej :)
Jag köpte även vita pärlor som jag hade tänkt pyssla med ikväll till ett annat halsband efter att Alexander somnat men Sebbe kom hem med en film, Terminator Salvation som vi ska kolla på så jag tänkte göra det vita imorgon när jag lämnat på dagis. Pärlorna på bilden är ljusrosa by the way. Ska dock sova sen imon på dagen för jag jobbar imon natt igen.
Haha, vet ni vad Sebbe just sa till mej? LOL, han sa: "Om du skulle komma och umgås tillsammans med din darling här i soffan istället för att bara skriva på bloggen om hur lyckliga vi är tillsammans". Tycker han ska vara tyst för han kom hem till dukat bord där det serverades fläskfilé o potatismos i ugn samt gelé o sallad . Det är nåt vi åt mycket när vi flyttade till Sthlm.
Jaja, bäst jag kilar. Ska ta med täcke och kuddar och bädda ner oss. Mysigt!
Kram på er!

1 kommentar: