onsdag 5 januari 2011

technologic

2 små presenter jag slagit in till Alexander och Lova som de ska få på fredag
På fredag ska min fina lillebror passa Alexander medans Sebbe jobbar och jag sover. Känns så skönt att han kan vara ledig på fredag då det är en klämdag. Han har varit mycket ledig nu under helgerna och det har nog varit skönt för honom. På slutet av förra veckan märkte jag att han blev mer lättretlig och omotiverad. Även att vi har gjort saker så gott som dagligen så blir dte inte detsamma som på dagis. Och så saknar han sina kompisar på förskolan. Men nu e han där idag iallafall och har det skoj. Har köpt 2 små presenter till Alexander och Lova som de ska få på fredag och slagit in dem.


Jag då? Jo jag ska sova idag. Jobbar inatt. Men det ska nog gå bra det också :=) Jobbar onsdag och torsdag natt och sen är jag långledig. I helgen är det dop för Jenny Kalpakas lille darling Angelos. Jag och Alexander ska dit och det ser jag fram emot jättemycket!


Igår kväll tog vi det mest lugnt. Kollade på Terminator Salvation. Det var en ok film. Jag skulle inte se den igen men det var helt ok som sagt. Vi hade en mysig kväll iallafall, nerbäddade i soffan med levande ljus. Sebbe sa nåt igår som gjorde mej så glad. Att han tycker det är så mysigt när jag är hemma på kvällarna och inte måste åka iväg o jobba. Och det är DET som jag tycker om också. Det jag uppskattar väldigt mycket...att få vara hemma på kvällarna med min familj. Men nu har man ett nattjobb (som jag är glad att jag har) och jag skulle nog aldrig kunna jobba dag, inte just nu iallafall. Har jobbat sammanlagt 10 år på natten och det KAN vara svårt att ställa om men det handlar om en vanesak såklart!
Jag är jättesugen på att fixa ett andra pärlhalsband idag. Fick mersmak! Men om jag sätter mej med det nu så kommer jag bli kvar framför köksbordet och det är inte bra för min kommande natt. Nu är jag faktiskt lite trött så jag tänkte lägga mej o titta på film på datorn och sen förhoppningsvis somna. Bäst att bara chilla!
Ja men just de ja, igår kollade jag på en film på datorn och vips så bara dog den..helt svart och tyst blev det. Kollade så strömsladden satt i och allt det där...NADA! Fick panik och tog ur batteriet och satte in det igen och så testade jag och DÄR! Den gick igång! Hur kan man bli så panikslagen av en dator som slocknar?? En vän tappade sin mobil för ett tag sen. Det har hänt mej också engång (dock ingen smartphone men med en massa graviditesbilder och alla telefonnummer) och det skulle vara ÄNNU värre än om datorn pajade. För iallafall i min mobil så kan jag surfa obegränsat, vilket betyder att jag kan läsa Aftonbladet, vara inne på facebook och blogga och allt annat. Alla dessa smartphones ersätter ju typ datorn. Men det är hemskt att man blir så beroende av en sak, ett ting! Hur ytligt är inte det? Jag har även lyckats på nåt konstigt vis att få in den där TELIA-reklamens låt som ringsignal...ni vet den där Buy it, use it, break it, fix it blablabla. Blev så jäkla nöjd när jag lyckades men minns inte alls hur jag gjorde. Jag är galet dålig på såna saker. Men jag älskar dem när de fungerar!
Jag glömde min mobil en kväll när jag skulle åka och jobba. Jag vet att om jag inte tog den bussen som skulle komma vilken sekund som helst så skulle jag komma försent till jobbet. Jag vände lugnt hemåt och kom försent!

1 kommentar: