torsdag 20 januari 2011

Tekniken går verkligen framåt!

Jag e verkligen impad då jag inte klarar mej utan min telefon. Känner mej helt vilsen och naken om jag har dålig batteritid eller är utan min mobil (att jag är utan mobil händer aldrig dock). Hur sjukt är inte det?Tack Waynes för att ni underlättar vardagen för såna som mej


Min enda lediga dag den här veckan och jag ska göra INGENTING! Hade tänkt ha Alexander hemma idag och vi skulle hitta på nåt men jag e så himla trött och tänker nog inte gå utanför dörren idag. Jag har sovit som en prinsessa inatt. Helt underbart!! Alexander kom in till oss faktiskt inatt vid 03.30 och kröp ner under mitt täcke. Det e så gott att ligga nära och känna hans doft. Sov sen vidare fram till 8 och då väckte jag det lilla pyret som var på strålande humör. Vi tävlade om ALLT den här morgonen. Vem som kunde klä på sej snabbast, vem som tvättade sej snabbast osv. Det blev alltså ingen fight om kläder osv eller om nånting egentligen. Morgonen förflöt på bra och vi kunde GÅ till bussen. Det var ju annorlunda måste jag säga :)


Igår träffade jag Kiril och vi var inne i stan. Jag var nämligen tvungen att fixa nya digipass på SEB och då lunchade vi och fikade. Det var enda dagen som jag kunde göra detta. Jobbar ju så mkt nu och vill inte ha en massa måsten de andra dagarna.


Vi fikade på Waynes Coffee på Östermalm. Där hade de en cool sak. Man kan ladda sin mobil på borden. Det var nån grej som satt under bordet med ett hål till ovansidan av bordet och stoppade man i en trådlås liten sak i mobilen och la den på den rosa cirkeln så laddades den. Jag blev riktigt impad!! Sånt uppskattar jag otroligt mycket! Jag hatar när mobilen lyser röd. Speciellt om Alexander är på dagis osv. Jag vill alltid att förskolan ska kunna nå mej obehindrat. Men som sagt...coolt enligt mej! Och när man e inne på ex FB på Iphone så drar dte rejält på batterierna. Spelar ingen roll vilken sida man har uppe men är man uppkopplad så ser man verkligen hur batteritiden blir mindre o mindre hela tiden och det snabbt! Så detta var kanon! Jag tycker såklart att dte är rejält överdrivet att man inte kan vara utan sin mobil. Klart att man kan det. Hur gjorde man innan? Det e bara en grej men nu får jag panik om jag inte har den. På jobbet på natten har jag alltid laddaren nerpackad i väskan. Hade inte Apples laddare varit så jäkla dyra hade jag haft en i väskan hela tiden men nu får jag ha en o samma. Har sagt till Sebbe att jag vill ha en laddare i våran bil. han var inte lika intresserad av det. Men om jag ville ha det så fixar vi det såklart :)
Om man är ute nånstans och mobilen håller på att dö och man vet att man inte ska hem på ett tag så börjar jag automatiskt leta uttag på ex fiket man är på. Min pappa säger att vi undgomar borde vara ute mer i skog o mark än sitta framför datorerna hela tiden. Han upplyste mej till och med att kvinnor loggar in på sina Facebookar innan de ens har ätit frukost. Min lilla pappsen tycker det är hemskt :) Jag kan inte argumentera emot honom för jag vet att han har helt rätt. Hans lilla dotter är ju likadant!
På återseende mina vänner!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar