torsdag 13 januari 2011

Vad gjorde jag utan dator och internet (och min Iphone) ?

Kiril tog bilden på mej igår när jag satt och bloggade hemma hos honom. Tyckte att den passade för detta inlägget :=)
Känner att dagarna bara springer iväg för mej. Speciellt mina 10 dagar då jag är långledig...men så är det ju alltid. Måste försöka att slita mej från datorn. Blir alldeles för många timmar framför skärmen varje dag. Men va fan. Jag älskar ju att sitta och surfa runt på nätet så om det får mej att må bra så varför inte? Det är ju inte så att jag försummar allt annat för det. Men tiden går så fort när man sitter här. Vips så har 2 timmar gått. Sebbe kollar på nån sport på TV så just NU kan jag sitta här och lulla runt i cyberspace ett tag utan att få dåligt samvete.


Dagis stängde kl 16 idag och sen efter så gick vi och handlade lite goda "kex" som Alexander fastnat för...Minns inte vad de heter men han kallar dem för mellanmål...de brukar finnas vid kassorna i mataffären. Paketet är gul och genomskinligt. Måste kolla va de heter. Så det blev en tripp till affären och sen promenerade vi hem. Det var kallt! Aaaa jag fryser hela tiden. Goosen gör sitt jobb men jag slarvar alltid med mössa och vantar. Halsduk har jag jämt dock. Jag är alltid noga med att Alexander har det varmt och gott (SÅKLART!!) men själv slarvar jag med kläderna. Men på morgnarna så stressar vi ju som vanligt och jag bli varm och så skippar jag att klä på mej resten och så fryser jag häcken av mej sen :) Samma misstag varje dag :)


Nu sitter jag o väntar på att tumlaren ska bli klar. Höll på att färga Sebbes Ralph Laurenskjorta grisrosa! Men det gick bra som tur va!! Tänk vad en röd liten strumpa i en vittvätt kan göra...Men nu blev det ju inte så TACK OCH LOV!


Jag kan inte somna när tumlaren är på. Det blir som nåt dånade dovt ljud och jag bara ligger och lyssnar på det. Men nu tycker jag minsann att det har tystnat i badrummet. Sen borsta tänderna och sen marsch i säng. Och ni ska veta att den här tiden är en bra tid för mej att lägga mej på. Tidigt för att vara mej! Fast nu e jag ju långt bort från att ligga klar för att sova...haha


Kram från mej iallafall!


natti natti

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar