tisdag 4 januari 2011

Födelsedagsfirande för min stora prins och Alexanders daddy

Vipa grädden till tårtan måste man göra med noggrannhet :=) Det stänkte, kladdades och slickades men jag lyckades att inte säga till honom när han drog upp vispen på full effekt och satte ner den på bänken medans vispen snurrade i högsta fart över hela köket. Annars har jag lite svårt för att det blir stökigt i köket och gör helst allt själv. Men klart han ska hjälpa till att göra pappas tårta! Finns inget annat!
Här mumsar vi tårta

Alexanders och min tårta som vi fixade med på kvällen.


Igår fyllde min stora prins år. Som jag skrev så hann vi inte ge presenterna på morgonen för det var bråttom till dagis. Jag sov inget på dagen (!) utan var inne i city och mötte upp Kiril, tog först en lunch i Gallerian och sen fikade fikade vi på Sergelgatan. Jag köpte en latte och världens torraste morotskaka. Kunde tagit itu den med en yxa. Shit alltså! Kirils kanelbulle gick itu av sej självt !? Dåligt! Vi gick o letade efter en present till Sebbe som jag visste att han ville ha. Det var svårt att hitta men till slut gick det och jag hittade bra saker på Björn Borg. 2 par strumpor i ylle och ett par kalsonger samt en världsatlas över länder, deras ekonomi, politik för det landet osv. Precis en sån bok som jag trodde skulle falla min darling i smaken. Sen köpa ingredienser till tårtan och jag var jäkla sen till dagis. Vill inte komma efter den tiden som jag har skrivit upp men det var såå mycket folk på Hemköp i City och det var fan som att alla var ute och lullade runt utan några som helst mål. Bara JAG som hade bråttom för att hämta MITT BARN!! Aaaaa, jag var på jättedåligt humör men vi delade upp oss i affären och Kiril letade på sitt håll och till slut fick vi ihop allt jag behövde till tårtan. Men jag hade ställt mej i kön för att vänta på att Kiril skulle hämta vaniljsåsen och jag fick släppa förbi några st och när den som stod före mej i kön höll på att lägga upp sina varor på bandet så säger tanten jätteirriterat och himlade med sina ögon efter mej: Står du i kön eller inte. Jag svarade henne bara lugnt (men jävligt irriterat): Ja men vi kanske kan lugna oss lite med tanke på att hon före mej inte ens har lagt på alla sina varor på bandet...och JA JAG STÅR I KÖN!! Hon backade ett steg och jag fick onda ögat men så kom Kiril med vaniljkrämen :)
Jag var helt slut och kände i både kropp o själ att jag inte sovit efter min natt och så var jag stressad för jag skulle komma senare till dagis, men ringde dit o sa att jag var på väg och det var helt lugnt. Han satt o lekte med sina kompisar där så det gick ingen nöd på honom. Sebbe blev jätteglad iallafall för allt han fick! Av sin mamma fick han en GPS till bilen och av sin syster jättefint flingsalt i fin förpackning, lyxig olivolja samt en pesto och en fin bukett med rosa tulpaner. Kanonsaker alltihopa och han var nöjd med sin födelsedag, samtal o sms fick han också såklart samt hälsningar på FB. Vi får dock inte glömma tårtan som jag o Alexander gjorde på kvällen. Den är hemmagjord, lite ojämn o kantig men gjord med kärlek :) Tårta är ju bara bäst för man kan slänga på lite vad man vill på den. Finns inga regler liksom.


Hanna kom samtidigt som Sebbe kom från jobbet och vi sjöng för födelsedagsbarnet och han fick öppna paketen och så åt vi. Det var jättetrevligt! På kvällen sen så tig vi det lugnt. Man märkte på Alexander att han var trött för nu har han inte varit på dagis på så länge. Hna somnade ovaggat och jag la mej ganska tidigt och det var skönt. Hade ju lite sömn att ta igen. Skriver lite mer senare under dagen så ska ni få se halsbandet jag gjorde igår
Kram

1 kommentar: