måndag 3 januari 2011

Bara en massa blurr

Hann inte skriva igår tyvärr men gör ett nytt försök nu :) bilderna från nyårsafton ska jag försöka lägga in imorgon när jag kommer hem. Vad händer annars då? Not much. Jag är mitt uppe i min jobbperiod och då sover jag, äter och jobbar. Måste sova ganska många timmar på dagarna för att jag ska kunna hålla mej vaken på natten. Tyvärr blir familjelivet lite lidande men försöker gottgöra det efteråt. Igår skulle jag vila lite innan jobbet men det gick åt skogen. Jag hade släckt ner och bäddat ner mej men hörde plötsligt ALLA ljud. Hörde allt killarna pratade om och tyckte de slamrade med ALLT. Kände irritationen stiga men la kudden för öronen men lyckades inte koppla bort ljuden särskilt bra. Efter ett tag stormade jag ut ur sovrummet som en virvelvind, asförbannad! Insåg att tråkig stämning innan jobbet inte är då kul så bad om ursäkt innan jag for iväg. Men det e inte lätt att sova när alla andra e vakna, lika lite som att det e lätt för Sebbe att göra sej och Alexander ohörda. Knepig knepigt! Men just det ja, idag tog det 1,5 timme för mej att ta mej hem?!?! What?? Missade t-banan och gick vänta i 23 (!) minuter på nästa. Va lat, trött och frusen så ville ta bussen. Missade den precis då fick vänta 17 min på nästa. Hade varit in till underbara Konsum som öppnar 07 (tack och lov) och handlade lite god frulle. Sen hem men där var det mörkt och tyst. Struntade i frukosten, borstade tänderna och la mej i soffan för att titta på Nyhetsmorgon på 4an. Det slutade med att jag vaknade i soffan kl 15.15. Har sovit som en liten gris. Inte hörde jag några konstiga irriterande ljud från killarna, näääää jag sov helt däckad medana de va runt mej hela tiden. Underbart! Gick sen upp en sväng. Pratade med Alexander och gosade med Sebbe. Hann lägga in en maskin tvätt men varnade Sebbe för att sätta igång tumlaren sen för det låter rakt un i sovrummet. Bäddade sen ner mej och sov till 19.30 då mobilen larmade att d var dags att stigs upp. Segade som vanligt med snoozen så jag hann inte äta nåt. Kom på sen att jag inte ätit på xa 24 timmar så köpte med mej mat från lilla underbara Konsum:) det blev bacon och broccolipaj med en burk alldeles för salta oliver men det gick ner med en stor coca Cola zero. Fan va gott det är med Cola zero!!

Måste fixa mitt hår...utväxten är röd och hårbotten svart. Kiril påpekar det ofta och gärna. Måste ta tag i det. Måla naglarna dkulle inte heller vara fel. Men jag e så klumpig så jag stöter alltid av färgen och så orkar jag inte lägga på ny. Det är då typiskt mej att ha avskavt nagellack. Fult och fruktansvärt är det!

Köpte sköljmedel idag, en gammal favorit, softlan tror jag det va. Aprikos flaska med doft av persika o vanilj. Hade den mkt förut men nu återgick jag till den. Den e ganska stark men msn behöver ju inte ta så mkt. Jag är en tvättbörd som älskar att köpa tvättmedel och sköljmedel. Finns ett tvättmedel som doftar äpple. Helt otroligt gott. Alexander reagerar inte på sånt så det e vl vara att köra på :) Fröknarna på Alexanders dagis sa jämt att Alexanders kläder doftade så gott :) dom mamma blir man faktiskt glad för såna saker.

Hur blev detta inlägget då? Blandat med jobb, störande sömn och tvättmedel... Japp bara att hålla till godo!

Ha det så bra så hörs vi om ett par Tim eller senast imon kväll, kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar