lördag 8 januari 2011

hemma hela dan

Idag skulle vi på dop men det blev inte så tyvärr...jättetråkigt!!! Men Jenny, jag har tänkt på er jättemycket idag och va med er i tanken! Puss på dej!
Fick lite gjort idag hemma. Har städat ur det mesta av julen. Bara ljusstakarna och belysningen som e kvar. Det e ju fortf så mörkt ute. Och idag mina vänner så har det regnat minsann. Snön ligger nu tung o blöt på marken och fryser det på så blir det inte kul. Höll på att halka omkull idag. Fast jag e så klumpig så det kanske inte var så konstigt :) Har lite dåligt balanssinne enligt Sebbe.
Och så har vi fått punka på vagnen. Inför för att vi har vagn varje dag men ska man handla eller nåt och inte har bilen så är det lite kris. Nutti blir lätt trött i benen (och ibland armarna haha) så han orkar inte gå utan vill bli buren. Måste fixa en slang till hjulet.
Ikväll har jag gjort Janssons Frestelse (igen!!) och ja julen e över men detta var sista (tror jag) innan nästa jul. Tycker det e så bekvämt att bara värma på en tallrik i mikron när man har en hel Jansson i kylen. Snabbt och jäkligt mumsigt! Kalla mej lat, men varför krångla till det? Har iallafall blivit mycket Jansson i jul som ni vet.
Måste ta tag i vikten nu igen inför sommaren. Jag vill INTE bada i vassen! Har dock bara gått upp 3 kg sen i okt då jag "slutade" powerwalka, men ska ta igen det...ingen fara. Jag har inte panik för jag vet varför jag gått upp lite och det e för nada powerwalk och mycket god mat o julgodis. Inget vanligt godis dock. Det skulle jag aldrig köpa. Inte för att jag är rädd att bli tjock utan för att jag inte är sugen på det.
Städade ut och rensade Alexanders rum. Dammar alltid av alla böcker och varje fack i hans hyllor varje vecka men idag hällde jag ut alla saker och dammade fan varje legobit. Finns inget som drar åt sej så mkt damm som leksaker, men det var inte så farligt för jag håller efter det varje vecka.
Ikväll ska jag kolla på film. Bara den lille killen vill somna :) Nu kom han in hit till mej i sängen så det e bara att köra på med tandborstningen. Borsta borsta borsta!
Kanske skriver mer ikväll, kram iallafall

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar