fredag 28 januari 2011

OGILTIGT KORT

Mina tulpaner jag köpte idag på morgonen. Våren känns inte lika långt borta nu :=)
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA, det känns så gutt!!!! Nu e man ledig i 10 hela nätter och det är gudomligt!!!! WWiiihhiiieeee!!! Känns skönt ända in i själen! Jag ska njuta och bara ta det lugnt. Inga måste, bara vaaaaa...


Kom hem för en stund sen och hann träffa mina älsklingar i ca 5 min innan det gick. Jag har vikt tvätt och lagt in för att bara kunna slappna av sen när jag hämtat Alexander. Vi ska köpa semlor och massa annat gott. Vi e ju själva ikväll för Sebbe ska på fest. Nu ska jag äta frulle och sen krypa till kojs. Jag va o handlade lite bröd och mjölk och så köpte jag två fian buketter med tuplaner. Finns det nåt mer våraktigt än tulpaner? Ohh jag älskar dem och har alltid gjort! Man kan behöva lite vårfeelings i den här kylan. En påminnelse om att det faktiskt kommer bli vår, även om det känns lite avlägset i denna kylan som råder nu. Inatt var det kallt som tusan!


Oh just det ja, idag när jag skulle åka hem så funkar inte mitt SL-kort. Jag hade en svag aning om att det skulle gå ut den 27, vilket var igår. Men glömde totalt bort det eftersom det funkade igår när jag skulle till jobbet. Idag efter kl 06 gick det ut. Där stod jag med händerna fulla med matkassar och så hade jag glömt vantarna och så funka inte korthelevetet. Jag var helt stelfrusen om fingrarna. Jag spelade dum och sa att det borde fungera men att det KAN ha gått ut igår. Displayen visade bara OGILTIGT KORT. Såklart, det var ju ogiltigt men hade ingen lust att gå till Pressbyrån o köpa ett nytt just nu och missa tåget och inte hinna hem o träffa killarna. Men han var snäll o sa att jag kunde åka med ändå. Jag ska köpa nytt kort idag. Får inte glömma!!! Såna fina serviceinriktade människor kan verkligen rädda ens morgon. Jag sa: tack så hemskt mycket och sa att det var snällt och att jag skulle köpa ett nytt kort idag. Får göra det när jag har vaknat.


Nu är det frulle som gäller, sen John Blund. Kram på er så skriver jag mer ikväll!

1 kommentar:

  1. Ja visst är det fantastiskt fint med tulpaner=) Önskar att det fanns året runt!/Kram Nilla.

    SvaraRadera