söndag 9 januari 2011

Eriksdalsbadet och lammstek

Idag blev det sovmrogon till 11.30!! Hur underbart är inte det?? Och tro det eller ej men Alexander sov så länge :)) Tack för det! Sen åkte vi till Eriksdalsbadet hela familjen och badade. Alexander åkte stora vattenruschbanan med Sebbe medans jag stod nedanför och tog emot. Men det var jäkla djupt så man åkte ju under vattnet, både Nutti o pappa :) Jag åkte åket innan dem men hann inte förvana såklart. Puhh men det gick bra iallafall! Han är ett riktigt vattendjur den där lille grabben. Precis som sin mamma. Men kan inte hjälpa att jag har lite avsky för simhallar. Tycker det är snuskigt med golven..allt hår och skit och alla nakna (eller halvnakna kroppar som sitter på bänkar. Nä usch! Men det e ju kul att bada! Vi satt länge i den varma bubbelpoolen hela lilla familjen. Kärlek! Sen bastade jag och Alexander en stund.
Ikväll har Sebbe lagat till en lammstek på närmare 4 kg (det vi skar bort blev iallafall 3 kg). Så gott med lamm!! Jag satt vid köksbaren och tittade på med ett glas rött i handen. Jättemys! Vi har just ätit och min darling var så söt och sa: "Kom nu älskling och ta kort på steken så du kan blogga sen" :)) Haha!
Nu ska vi ta det lugnt. Alexander ligger i sitt rum nu och hoppas han snart kommer till ro. Han har haft många sena kvällar nu sista tiden när det varit jullov. Men tycker faktiskt att det tystnat där inne. Sebbe kollar på tv och jag sitter här :) Men sen blir det nog nån film eller kanske en söndagsfilm på tv:n. Ska bara in på Camilla Läckbergs blogg och sen slappa. Steken finner ni nedan om ni scrollar lite.
Ha en fortsatt mysig söndagskväll!
Alexander och mammaAlexander och mamma

Pappa lagar lammstek. Inte ofta pappsen e med på bild (eftersom han helst inte vill men denna bilden tog jag o frågade om lov o han sa att det var ok). Min fina prins!


Lammsteken itself med citron och rosepeppar samt vitlök





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar