tisdag 25 januari 2011

Ett riktigt mammaledighetsinlägg från när jag var hemma med Alexander

Min Jujube Be All som är gansla så stor men otroligt praktisk att ha som picknickväska. Kommer aldrig göra mej av med den.
Min bugaboo Cameleon som även den var min absoluta favorit bland mina x antal vagnar. Speciellt Denim (bilden)

Satt o kikade i min blogg från bloggens början. Vilken härlig tid det var när man var mammaledig och gick o lullade runt hela dagarna. Träffade sina Familjelivsvänner som man fikade med relativt ofta. Hur vi invaderade fiken med våra barnvagnar, nappar, latte och ammande tuttar i vädret. Hur vissa log när de såg 10 barnvagnar med stolta mammor kom gåendes, hur en del skakade på huvudet åt oss och menade på att vi trodde vi ägde stan och framför allt trottoaren. Vi var barnvagnsmaffian! Jag älskade hur vi satt och diskuterade barnens utveckling. Vilket fik vi skulle se på nästa gång. Hur vi satt och skrev på Familjeliv.se om kvällarna och gav varandra tips som skulle göra mammalivet enklare. Vilken underbar tid!!!



Jag var ju ganska extrem med barnvagnar också. Har nog haft 9 st tror jag. Skötväskor då? 15 kanske? Och då e detta till ETT barn :) Sebbe slutade räkna vagnar efter 4:e och skötväskor märkte han nog inte ens att jag hade en ny. Vår första vagn var en Emmaljunga. Kanon o praktisk. Vi fick den av mamma och Kjell och vi fick själva välja vilken vagn vi ville ha. Jag bytte efter 4 månader till en Bugaboo Frog. Bytte sen den mot en Bugaboo Cameleon (den bästa ever!). Sen Urban Jungle Special limited edition. Sen tillbaka till Bugaboo Cam igen och så har det fortsatt. Jag älskar buggan och får vi ett syskon nån gång så är den ett klart kort. Praktiskt och smidig i Stockholm. Mindre praktisk på landsbygden. Men hur ofta är man där? Man kan ju sätta på vinterhjul också så går det lättare om man kör i ojämn terräng. Lattemamma som man är så införskaffade jag mej en lattehållare till cammen och det var nåt av det smidigaste jag gjort. Älskade att köpa filtar och åkpåsar (hur många åkpåsar har jag inte haft då? Buggapåsar i 3 olika färger, en röd från 70-talet i manchester med vitt ull inuti och kanske 4 till?). Filtar tyckte jag om..att bädda in min lille darling i. Ohhhh vilken härlig tid det var!! Det var jag och Alexander. Vi hängde varje dag och hittade på saker, eller så var vi hemma hela dagarna och myste. Alla långa promenader då...alla små picknickar vi hade hela familjen...kärlek! Bugaboo är en svindyr vagn på ca 10.000 kr. Jag köpte en del på blocket och en i affären men bara en! Urban Jungle köpte jag i affären för den var billiagare med sina 4-5. Men då hade jag fått pengar för en annan bugga jag sålt. Jag hade bara en vagn åt gången ska tilläggas. Kul var det dock!


Men nu är den tiden över. Får man ett till barn nån gång så har ju man ju inte den tiden att leva mammaliv som jag hade med Alexander. Då är det ju dagistider att passa, två små fisar som ska ha sitt liksom. Men en Bugaboo Cameleon blir det igen. Det som e så bra med buggorna är att man kan byta klädslar på dem och så får man som en helt ny vagn. Den coolaste cam-klädseln jag har haft var i Denim (jeanstyg). Om man scrollar i bloggen så finns det bilder från 2007-08 så finns den där. Även svart har jag haft, Beige, blå och röd cam. Jag här nu när jag skriver om detta att jag låter lite smått galen men det var mitt liv det där. Mammaledigheten var ju typ en livsstil för mej.

Jag vet att en del av er tycker detta är så jävla överdrivet att ni känner att ni kan spy här och nu av det jag skriver men alla är vi olika (som tur är såklart).


Hade lite Skip Hop-skötväskor som var ok men min bästa skötväska är Jujube Be All (jag tror att den var Be all den hette. Modellen alltså). Den har jag kvar idag och tog ett kort på den nu på morgonen som jag ville lägga in i bloggen. Den e grym!!!! Tror dte var Sebbe som valde den. Den kostade ta mej tusan 1200 kr. Kommer aldrig att göra mej av med den. Använder den inte när vi är ute nu när han är så stor men på sommaren är den perfekt att ha saker i. Speciellt om man ska på utflykt. Det e kanon passform på den och den står emot regn och man kan förvara varma och kalla drycker i olika fack som gör att det håller värmen eller att drycken/maten håller sej sval. Hjälp va jag håller på. Men efter att ha läst mina gamla inlägg så blev jag lite nostalgisk :). Nu ska jag återgå till mitt icke hemma-mamma-liv :)
ha en bra dag, kram



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar