onsdag 5 januari 2011

snart dags att jobba

Snart dags att bege mej till jobbet. Sov faktiskt i 4 timmar i eftermiddags. Så hoppas jag inte ska vara så trött inatt iallafall. Ska lägga in en maskin tvätt och bädda rent i sängen för inget slår att krypa ner nyduschad i en renbäddad säng när man kommer hem efter en natt på jobbet. Öppna fönstret o vädrar så det blir riktit svalt. Då sover man som en baby. Nu kommer ju killarna att vara hemma imon så hoppas jag kommer sova bra ändå. Vi går säkert ut i pulkabacken imon också. Har köpt prickig korv och gott bröd och så lite varm choklad som vi kan ta med oss ut. Sånt e supermysigt och nåt som vi gjorde när jag var liten i Pukeberg i Nybro.
Min vän Annelie skrev på Facebook att hon skulle äta marinerade morötter och poatisklyftor med kyckling. Mmm va gott det lät. Här hemma blev det potatismos med köttbullar o lingon och lite sallad. Men man kan inte alltid vara på topp :) Men det gick ner det med. Alexander ratade dock köttbullarna men åt lite mos.
Imon ska jag ta ner alla julsaker och städa i lägenheten också. Jag har mycket planer för morgondagen. När ska jag hinna sova haha? Ska bli skönt att ta ner alla julgrejer faktiskt. Stakarna i fönstret får vara kvar, likaså belysningen jag satt upp i fönstrena. Det e ju fortf mörkt ute och snön fortsätter falla så det får stanna kvar ett tag till. För myskänslans skull.
Nähä nu dags att sätta fart.
Kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar