tisdag 18 januari 2011

Varning för skrytsamt inlägg!

Piece of cake för vår lille grabb
och liksaså detta...

Idag vid middagen


Idag la jag mej i sängen o sov från kl 12.30-15.30. Trodde aldrig att jag skulle kunna somna men tusan, det gick kanon! Det e alltid svårt att somna på dagen efter att man varit ledig så länge. Men hade inga problem att ställa om idag. Vaknade till och med innan klockan ringde. Jag hämtade lilleman på dagis och sen åkte vi o handlade mat. Blev en hel del och jag passade på att städa ur kylen samtidigt. Måste ta tag i frysen inför nästa storhandling. Vi slänger på tok för mycket mat. Jag vet inte ens vad vi har i frysen. Man handlar på och bara stoppar in utan att äta upp det man redan har.

Vi storhandlade bara till skafferiet och kylen. Resten får vi ta med bilen. Sen lagade vi middag. Eller JAG lagade middag medans Alexander kollade på Pippi Långstrump. Sen åt vi flashiga idealmakaroner och falukorv med ärtor o gurka. Ja det går ner det också. Alexander tycker om det iallafall och jag kan tycka det e riktigt gott också om jag ska vara ärlig.

Sen kom pappa hem och jag la mej pladask i soffan ända tills jag skulle åka till jobbet. Jag tittade på lite Vänner och sen Halv åtta hos mej. Sen pussades vi hej då hela lilla familjen och jag for iväg.

Nutti fick kort av farmor idag på posten. Med en liten ekorre på som stod i snön. Jättesöt bild och jag Alexander blev förtjust i kortet och ringde sen artigt och tackade och faktiskt pratade ganska länge med sin farmor. För att sen bara klicka av :)
SÖTNOSEN!

Och vet ni vad? Jag måste ju få skryta lite också om vår fina kille (precis som alla mammor och pappor gör om sina barn). Alexander kan hela alfabetet och så kan han räkna till 100 :))) Fast han tröttnar ofta runt 65 :) Men har räknat flera ggr. Fast han har fattat grejen och vet vad som kommer efter 69 osv. GRYMT DUKTIGT! Och när han ville spela på datorn så hade jag inte tid att hjälpa honom just då så när jag går förbi sovrummet så ser jag hur han sätter på datorn, klickar in Sebbes lösenord med bokstäver och siffror. Går in på nätet, skriver in svtplay.se i adressfältetoch klickar in på A-Ö-program. Går in på ex Charlie och Lola, Fåret Shaun osv. Väljer det programmet han vill se och går ner på ikonen för högtalaren och ställer in volymen och sen klickar han upp fönstret i storbild. Nu fixar han det hela tiden själv! Han är så duktig så jag blir alldels tårögd!!! Han e cool, han e bäst helt enkelt!
Duktiga unge!
mamma o pappa är så stolta!

4 kommentarer:

  1. Faster är också stolt =)

    SvaraRadera
  2. Sanna: Ja han e gop våran lille pojk...när ska ni va barnvakt då haha

    SvaraRadera
  3. Herregud vad duktig! Jag som tycker att Theo är smart men han bleknar ju i jämförelse.../Kram Nilla.

    SvaraRadera
  4. Pernilla: Det där är ju så olika. Alexander skriver inte så jättemycket men läsa och det där fixar han bättre.
    Kram o tack för komplimangen!

    SvaraRadera