torsdag 17 februari 2011

Andra inlägget idag, Iphone iphone iphone

Bild lånad grån Google

Lunchen intagen och nu slappas det i soffan. Alexander ska sova middag nu och jag ska nog (läs BORDE) sova jag med. Jag är seg. Det tar lite på en att vara inne så här mycket. Man blir slut i huvudet. Igår bytte jag gardiner i köket och fixade. Sebbe e inte helt förtjust i det men det får vara så ett tag nu. Gardinerna är lite rosablommiga.


Nu tar jag mitt första nikotuggummi för dagen. Faktiskt asbra! Men nu kommer abstinensen tillbaka. Kanske ska kolla upp Sluta Röka-linjen? Visst slutade väl Ica-gubben att röka på nyår? Man kan väl följa hans steg mot ett rökfritt liv nånstans? Måste kolla upp det!


Nu står Alexander här o rycker mej i benet och vill ha glass. Han vill inte somna även att hans ögon går i kors.


Idag har vi också ringt o grattat mammas man Kjell som fyller år idag. Vi sjöng och hade oss och han blev så glad så. Mamma och han skulle ut på stan o handla god middag till kvällen.


Min lillebror ringde igår. Han är också hemma med Lova som e sjukis. Många som e hemma och vabbar eller är sjuka själva nu. Det är ju den tiden på året nu.

Jag har kollat upp om jag ska köpa en ny Iphone. Ville vänta tills 5an kom ut men det är tydligen väldigt försenat hos Apple och det är vissa saker med 4an som de ska fixa med innan som inte e klart. Jag vill ha den vita! Ingen mer svart för min del! Jag älskar min Iphone (vem gör inte det??) men skulle vilja ha den nya modellen. Har haft min i 1,5 år. Kommer inte sälja den utan spara den så kan Alexander ha den o spela spel. Eller så kanske Sebbe tar den? Haha stackaren, han får alltid ta över mina gamla mobiler. Men han ska kanske köpa en annan smartphone om han inte köper en ny Iphone. Jag har ett superbra abonnemang nu som inte längre finns kvar tyvärr. Jag kan förlänga det men kan inte få en ny Iphone för man måste starta ett nytt Iphoneabbonemang. Så då måste jag släppa mitt abbonemang jag har nu och teckna ett nytt. Har fast pris 499:-/månad till alla abonenter. Det finns ingenstans längre så jag vill inte göra mej av med det! Men kanske måste det om jag ska ha en ny iphone. Eller så får jag köpa en kontant och betala av den i butiken, Så som Sebbe gjorde när jag fick min Iphone jag har nu. Men det är så jävla mycket pengar! Det är inga billiga leksaker de där mobilerna.


Ja jag får se...vill ha en vit Iphone..jag är så prylgalen (vad gäller såna saker) så jag nästan skäms! Jag får ju panik om mobilen inte e laddad eller om jag glömt den hemma. Inte för att det nånsin händer men OM det skulle göra det :) Laddar den jämte mej varje natt vid sängbordet. Har den i fickan om dagarna eller så har jag den i närheten. Vi har ju kass mottagning i lgh så jag måste ha den liggandes på vissa ställen för att det ska komma fram signaler om nån ringer. Sms får jag dock alltid, oavsett vart den ligger.


Såg en spricka i skalet igår. Det är inte kul! Jag kan till och med rucka på sprickan. Tänk om man bara kunde köpa ett nytt skal. Då skulle jag kunna ha kvar min telefon. Då behöver jag inte ha den nya. En vit baksida. Kort o gott så är det att jag vill ha en VIT BAKSIDA! Oavsett om det är 4an eller 3an:s modell. Gillar inte den nya Iphonedesignen. Den ser ut som alla andra mobiler. Den klassiska runda vill ja ha kvar egentligen. Det är DEN som är Iphoen enligt mej.


Nä nu får jag sluta att tramsa om detta! Jag snöar så lätt in på saker :) Men vet inte om jag vågar låta lämna in min mob på skalbyte för det är visst oerhört avancerat och det kan gå fel mer än en gång. Det ska kopplas hit och dit. Inte bara till att byta skal som på andra mobiler man har haft. Vi får se hur jag gör...


Jag är glad att jag har Comviq till min gamla Iphone. Jag har ju jailbreakat den så då är det inga problem.

Kram så länge

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar