tisdag 1 februari 2011

Andra inlägget idag. Latte latte latte


Har just gjort mej en god latte i mina nya muggar jag köpte innan jul. Har inte använt dem så mycket innan. Men det e den perfekta storleken för en liten latte efter maten. Nu har jag kommit in i en sån där latteperiod igen. Dricker minst 2 st om dagen och då talar vi inte om några små muggar utan om stora glas. Men det ger lite mättnadskänsla. Chai-latte gör jag inte så mycket längre. Mer än halva flaska är kvar men det är lite mer jullatte på nåt vis med sina julkryddor och så. Thé blev aldrig nån favorit hur gärna jag än ville det. Jag vet inte hur mycket thé jag har köpt hem fr Bönor o Blad men som bara står där i skafferiet och tar plats. Det doftar gott och allt det där men jag tror det e konsistensen. Det e vatten liksom. Latte är krämigt...Min mamma säger att det inte är kaffe utan en mjölkdrink. Haha hon har nog rätt för jag kör alltid latte på enkel espresso. Både hemma och ute. Det finns finfina saker på Bönor och Blad. Nämligen kaffebönor med hasselnötssmak. Så maler de ner det i butiken så gör man espresson på det. Måste jag verkligen testa. Det finns massor av olika smaker på kaffebönor. Allt beroende på vilken smak man vill att latten/espresson ska smaka. Man kan ju tillsätta syrup men detta är en annan variant.


Over and out! Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar