tisdag 15 februari 2011

Andra inlägget idag, min receptpärm

Det e stora och små papper som jag har satt in. Ingen ordning alls. Huller om buller men det finns goda saker att laga i den.
Min gamla receptpärm som jag haft sen 2004. Den e guld och betyder jättemycket för mej. När Sebbe och jag hankade oss fram på studiemedel så lagade vi mat ur denna...recept som vi minns med värme och har mycket minnen till....

Nu sover den lille mannen och jag sitter och tittar i min receptpärm. Jag skulle vilja baka nåt gott men man måste ju tänka på figuren också :)) Det har blivit mycket bakande på sista tiden. Alexander tjatar hela tiden på mej att vi ska bara. Kul att han tycker om det för då har jag nån att baka med :) Jag blev supernöjd med bullarna igår (som jag la in bilder på i gårdagens fjärde och sista inlägg). Sebbe gillade dem och killarna satt och åt dem med kall O´boy igår innan läggdags. O´boy är så förbannat gott! Har druckit det i hela mitt liv! Ett nybakt bröd med prickig korv och ett glas kall O´boy! LOVELY!! Det brukar jag äta när jag har jobbat natt och kommit hem o ska sova. Då sover jag gott. Nybakat behöver inte betyda att JAG har bakat brödet. Det kan Konsum göra åt mej! Men ibland så kan jag tycka att det e kul med matbröd Det är ju så mycket godare än färdigköpt.


Nu ska jag se om jag hittar nåt bak vi kan göra. Om jag fortf orkar. Man blir lite trött av att bara sitta inne måste jag säga. Vi pysslade jättelänge och sen fick Nutti välling då inget annat verkar smaka. Jag åt resterna från igår och sen har jag suttit här en stund och på fejjan och Alexander sover middag. Den här pärmen köpte jag på ICA Maxi 2004 och har samlat massa recept i den. Skrivit på små lappar o satt in i den osv. Det finns massor av godsaker där i. Mormors bakverk/godis, mammas mat, svärmors fiskgryta mm mm. Saker som jag samlat på mej genom åren. Och så finns en sak som jag aldrig någonsin kommer att avslöja. Sebbes och min kärleksmåltid som jag lagade till honom för x antal år sedan och som är en klar favvo för oss båda. Det är en ceasarsallad med hemliga ingredienser. Den är så god jag så tror jag dör! Vi bjöd på den när Alexander fyllde 1 år så ni som var med kanske minns? Tror jag ska fixa den på fredag och överraska Sebbe. Eller ikväll???? Nä det tar ganska lång tid att göra så jag skjuter upp det :)

Nu sätter tobaksmonstret in sin stöt så måste ta ett tuggummi! Ohh hatar denna känslan!!!! FÖRSVINN!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar