tisdag 1 februari 2011

Powerwalk med Jenny Kalpakas

Alexander avgudar Jenny och har alltid gjort det. Hon är en av de få som fått borsta hans tannabissingar en gång :)Jag o Jenny igår under vår powerwalk. Underbart mys att gå med henne! Men vi sprang sista biten för Jenny började vända sej om hela tiden medans vi gick längst ljusspåret. Vi nojade upp oss och höll hårt i varandra och lovade att ingen fick springa ifrån varandra om det kom nån o anföll den andra. Jenny började blarra om att nån kunde dra in oss under en båt med plast över och hugga ihjäl oss där. Vi gick nere vid hamnen. Då blev jag skakis och vi sprang hand i hand sista biten :)


Igår åkte jag till Kiril o tittade på Desperate Housewife och vi chillade hela dagen. Gick sen en låååång promenad på ca 1,5 timme och gick raka vägen till dagis och hämtade Nutti. Vi lagade middag och sen när Sebbe kom hem så gick jag ut på powerwalk med fina Jenny Kalpakas. Vi gick ca 1,5 timme och det kändes så skönt i benen efter dagens tidigare prommis och efter kvällens walk så var jag som spaghetti i benen. Tog en dusch när jag hade kommit hem och fixade en god smoothie bestående av ananas, cocos och mango. Jättemumsigt! Sen kl 22 kollade jag på Medium och sen la vi oss. Sov som en prinsessa inatt!


Idag gick jag ut på powerwalk med Beatrice. Vi gick ca 1,5 timme och efter så handlade jag lite god lunch som jag just ätit. Keso, rostbiff, bönor, gurka, paprika och tomat och ett glas iskall cola zero. Jättegott och jag är nu helt proppmätt. Har pratat med mamma idag och det var mys. saknar henne. Saknar pappa också så ska slå en pling till hans jobb sen.
Nu ska jag lägga mej o titta på lite film tänkte jag. Är trött, man blir väl det av detta jäkla väder. Grått och mulet ute. Men man kan ju hoppas snön försvinner. Jag längtar tills jag kan börja använda mina Converse igen!!! Trött på tunga vinterkängor/stövlar. Men det e milt ute idag och det var skönt för Nuttis skull för de skulle vara ute när jag lämnade på morgonen.
Jag har sett ett par gardiner som jag vill ha. De är blå/vitrandiga kappor (ränder på ca 8 cm i vardera färg) som hänger rakt. Inte i veck alltså. Skulle passa så jäkla bra till vårat vardagsrum. Vi har ju marin stil och jag frågade Kiril igår om han vill hjälpa mej att sy. Snäll som han e så ställer han upp. Ohh va fint det kommer bli!!!
Nu säger jag hej för nu. Kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar