torsdag 3 februari 2011

Se där, en liten tantfika

Se där, vilken liten tantfika!
Igår bloggade jag inte..sorry för det! Men det fanns inte tid. Jag var inne i stan med Kiril och kollade i affärer och sen lunchade vi på "London". Sen kollade vi lite mer i affärer och sen tog vi en fika i Gamla Stan. Det var riktigt "kafferepsvarning" på det fiket. Blev förvånad att de hade lattemaskin haha. Åt årets första semla. Det är ettt polskt fik och jag minns att jag varit där förut. Mycket tingeltangel o kristallkronor i taket. Väldigt gammeldags med massa tavlor på olika kungar. Det e lite speciellt o lite olika människor. Många rysk/polkstalande. Trevligt och välkomnande men det var lite udda människor där igår så när kiril sa: Men du kan ju gå o beställa först så passar jag våra saker vid bordet så snäste jag: men vi kan väl gå båda två!!! Så började vi asgarva för han fattade vad jag syftade på haha. Jag hämtade Nutten tidigare igår på dagis men han blev bara arg för jag kom tidigt, hmmmm.
De andra semlorna som jag o Nutti köpte i fredags blev liggandes i kylen och sen kastade jag dem för de var för gamla. Mmmm det e gott med semla alltså. Inte så bra för figuren dock men nu går jag o powerwalkar varje dag. Gick i 40 min igår kväll efter att Sebbe kommit hem fr jobbet.


Tulle (min lillebror) och Lova var här igår på eftermiddagen o vi käkade middag och barnen lekte. Det var trevligt! Han e så rolig min lillebror och vi har alltid skoj ihop!


När jag kommit hem från min walk igår kväll så kollade jag o Sebbe på Sveriges Mästerkock. Ohh vad jag gillar Per Moberg!! Tycker det e ett jättekul program. Som Idol fast med matlagning. Min darling tycker också om det så vi myste i soffan med Nutti. La honom för natten strax efter 21.30. Han var piggelin på kvällen och det e så mysigt att bara vara hemma hela familjen så vi lät honom vara uppe en stund. Tänkte att han får sova tills han vaknar på morgonen och vid 8.15 kom han upp. Sötnosen!!


Vi la oss sen både jag o Sebbe. Men jag kunde inte somna!! OMÖJLIGT!!! Blir galen på detta! Men till slut så gick det ju för jag vaknade när klockan ringde vid 8.00. Då var Sebbe redan iväg. Han gick upp 5.30 för han skulle spela badminton vid 06.30 i Skanstull. Vilken tid va??? Hmm jag hörd ehonom svagt och bad att han skulle vara tyst så inte Nutti vaknade när han gick. Pussade mej hej då och sen somnade jag om igen.


Tog en 50 min powerwalk idag efter att jag lämnat på dagis. Det var inte det lättaste kan jag säga! Så jävla halt! Igår kväll när jag var ute o powerwalkade så pratade jag med Jenny Kalpakas hela vägen. Vi skulle gått ihop igår men så blev det inte så iallafall så vi pratade istället. Då pratade vi om hur kul det ser ut när nån ramlar (typ halkar eller så). Inte för att man tycker det e kul att nån GÖR det men det SER så kul ut. Ja jag fick straffet för det idag! Jag slog dit så det bara sjöng om det. Inför publik också! Inte illa va? Jag slog mej rejält. Ramlade handfallen bakåt med armarna flaxandes i luften. Landade på rumpan och AJAJ! Några kom fram och frågade hur dte gick. Haha måste sett kul ut! Men jag sa att dte gick bra, resten mej på 2 sek, borstade av mej gruset och gick rakryggad därifrån med tårarna i ögonen. Ja det fick jag för att jag o Jenny pratade om hur kul det ser ut när nån ramlar sådär. Det straffar sej alltid!


Nu ska jag surfa runt lite och sen kolla film och vila min stackars rygg. Det är inte så jätteilla men jag är jäkla öm alltså! Inte kul att powerwalka när dte är så halt ute! Man går så stelt och jag får inte upp flåset riktigt.


Blev så glad för Kirils inlägg på min vägg på facebook igår. Det visar att jag legat i o promenerat, när det syns! Pep e aldrig fel!


Tjingeling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar