onsdag 23 februari 2011

Tredje inlägget idag. Ekologiskt eller ej

Skillnad på ekoägg och vanliga
Jag har fått frågor om jag bara använder ekologiska råvaror. Jag försöker använda så mycket ekologiskt som möjligt faktiskt. Inte så att jag går och dör om det inte finns men jag brukar handla det, JA. Vet inte om ni har sett skillnad på ex ägg. De ekologiska äggen är så mycket gulare och har så mycket mer smak. Tänkte att jag skulle ta en bild på två st ägg, varav ett är ekologiskt och ett som inte är det. Nu ska ni komma ihåg Iphones dåliga bildkvalitet men hoppas ni ska se, eller varför inte testa själva? Förskolan Alexander går på använder sej bara av ekologiska råvaror. Förut har jag inte tänkt så mycket på det här med ekomat men jag har blivit mer och mer noga med vad jag vill att vi stoppar i oss. Nu för tiden finns så mycket råvaror med ekomat så det e knappast svårt att hitta i butikerna. Det är aningen dyrare men det bryr jag mej inte om när det gäller detta. Det är för en bra sak och för miljön.
Så nu fick ni som undrat svar på detta :)
Snart kommer svärmor så ska fixa undan lite :)
KRAMIS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar