torsdag 17 februari 2011

Tredje inlägget idag. Nattligt inlägg zzzzzz

Nu e det sängen för mej. Det e tyvärr inte bättre här med sjukan. Hoppas han snart blir bra den lille prinsen...gör ont i mammahjärtat!!


Ikväll har det varit mycket med allt! Hoppas inte Alexander vaknar alltför tidigt imon och att natten blir lugn! Idag blev det inget bakande för vi har bakat så mycket att vi inte hade nåt smör kvar :) Så ikväll köpte Sebbe det. Imon har jag lovat att vi ska baka om Nutti orkar med det. Fast det gör han nog. Han tjatar om det flera ggr varje dag. Synd att ingen kan komma hit o fika med oss. Tråkigt att bara frysa in allt. Men jag klandrar ingen. Vem vill komma hit o bli smittad? Jag älskar att baka till andra. Vi hade planerat att baka till fina Jenny som vi skulle ge henne men som sagt, no butter... Alexander vill baka saker som man kan kavla. Han menar alltså bullar. Tycker det e lite för mycket att baka det två ggr på en vecka. Vi kommer ha hela frysen full till slut. När vi e friska igen så hoppas jag att vi får mycket besök så allt bak går åt igen. Fram tills dess så fortsätter vi att fylla på med olika bakverk. Jag är så glad att Alexander delar det intresset med mej. Jag kan ju säga att jag klart föredrar att baka/laga mat än att sitta och leka med tågbanan eller lego. Finns inget tråkigare. Alexander märker det på mej så han frågar inte längre om jag vill sitta på golvet o leka. Det gör pappa så gärna. Vill han pyssla så vill han pyssla med mej och det älskar jag att göra. Baka och allt det där är det bara han o jag som gör och jag älskar varje sekund..min fina godisbit!


Har just kollat på Sveriges Mästerkock på Tv4 play (fanns ingen möjlighet att kolla tidigare ikväll för det var mycket här hemma som sagt. Tänkte jag skulle varva ner lite innan jag ska sova. Sebbe somnade mitt i programmet här i sängen och jag ska gå o fixa mej inför natten o sova jag med. Vill inte riskera att börja vika tvätt, sortera lådor eller börja damma nu när klockan är 00.36 som jag kan göra annars. Jag vaknar till framåt midnatt och sen e jag som en duracellkanin och tröttar ut mej själv till typ 03. Inte bra alls. Men det lär inte hända nu för jag har ju en liten kille att ta hand om imon och dessutom e jag slutkörd! Imorgon ska vi fortsätta med kureringen av den lille. Ta dte lugnt och inte stressa nånting. Sova mycket under dagen...skulle egentligt lagt mej vid 22 men det funkade inte med Nutti. han var vaken fram till 23.30.


Nu e det natta sötnosar! Tack för att ni läser min blogg. Ni e guld värda alla mina läsare!


GODNATT

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar