måndag 14 februari 2011

Tredje inlägget idag, pulka till Konsum

Köttbullar rullas och stekes. Formen blev väl inte så jättebra men det e köttbullar/pannbiffar :) Till bords

Dessert, jordgubbsglass med hjärtanströssel på till ära för ALLA HJÄRTANS DAG

Idag efter allt gos och mys så begav vi oss till Konsum för att handla mjöl. Jag tänkte att vi skulle få lite frisk luft så vi tog pulkan och jag drog honom. Inte helt lätt när det är sandat överallt. Pulkan gick sönder på hemvägen by the way! Vi handlade så mycket vi kunde ha med oss tillbaka. Alexander fick sitta med två kassar i pulkan medans jag hade en kasse i ena handen o snöret i andra. Vi handlade lite gott till pappa som han ska få ikväll när han kommer he. Hade världens sjå med att inte få Alexander att öppna upp allt.
Det var skönt väder ute. Kallt men soligt o klart. La fårskinnsfäll i pulkan så inte nutti skulle bli kall. Han hade det gosigt där i. Fast fick gå när vi skulle över alla vägarna då det var svårt att åka med pulkan. Han var rejält rosig om kinderna när vi kom hem men tror att prommisen gjorde honom gott.
Väl hemma så lagade jag mat medans jag bäddade ner Nutti vid TV:n med täcke och kuddar och satte på barnkanalen. Sen åt vi och till efterrätt blev det jordgubbsglass med hjärtanströssel. Mums det!
Nu sover den lille och när han vaknar så sätter vi igång med frukostbullebak. Jag ska surfa vidare lite och återkommer senare. Hjälp va jag bloggar... men har ju tid nu så varför inte :)
Kram på er och va snälla mot varandra. Inte bara idag utan varje dag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar