torsdag 17 februari 2011

Fish fingers

Fina fisken!

Gårdagens middag, fiskpinnar o potatis Sovit som en stock inatt. Skönt! Sebbe väckte mej innan han gick till jobbet och det var 8.15 så jag har fått sova ut även att jag var vaken sent igår. Alexander vaknade vid 7.30 och vi går här hemma o lullar. Inget händer. Men det ska det inte göra heller även om rastlösheten sätter in i bland. Kanske tar vi en powerwalk med vagnen sen? Skönt att få frisk luft. Det va länge sen Alexander satt i vagnen. Vi tar aldrig den till dagis längre. Skönt att slippa ha den med. Men idag får vi nog ta fram den om vi ska gå. Tänkte bädda ner Alexander rejält och sen ut o gå mej svettig. Solen tittar fram nu också och det ser skönt ut ute.



Nu har vi just haft lite frukstund i sängen. Det är jättemysigt! Alexander älskar frukt och äter det flera ggr varje dag! Jag är lite dålig med frukt men försöker få i mej nåt äpple emellanåt :) Smoothie är ju därför grymt bra! Sitter o funderar på vad vi ska äta till lunch idag. Makaroner och falukorv? Spaghetti och köttfärssås? Fiskgratäng? Tror det blir falukorv faktiskt. Igår kväll åt vi fiskpinnar och potatis (bilden). Alexander åt jättebra och det var så kul atts e för annars har dte mest varit välling. Jag brukar göra mina egna fiskpinnar, gillar inte de köpta men orkade inte stå med det igår och det är väl inte såååå farliga. Sebbe är en jäkel på att göra egna fiskpinnar :)


När jag läser igenom senaste dagarnas inlägg så händer det inte så mycket. Skriver om våra hemmadagar, lägger in lite matbilder (på bl a fiskpinnar, hur kul ni nu tycker att det är haha), lite gosbilder....det e mysigt att vara hemma med Alexander. Önskar bara att han inte hade varit sjuk såklart!


Nu ska jag ta itu med tvätten. Ta ett tuggummi borde jag nog också göra. Fast igår tuggade jag bara 3 st på hela dygnet! BRA DÄR LINDA!!!


Hörs senare


KRAM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar