fredag 4 februari 2011

Snöspik på Västerbron med Helena Matteoni

Kul är det iallafall ja ni ser ju själva hur jävligt det var i stormen
Blåsigt på toppen



Thank heaven for 7 Eleven som Helena tjattrade om :)

Idag när vi skulle gå till dagis ringer fina Helena Matteoni och undrar om jag e klar?? Klar för vad??!!! Jag hade totalt glömt att vi hade bestämt dejt idag efter att vi lämnat ungarna på dagis. Men hade på mej träningskläderna och hade planerat in en prommis så nu fick jag sällskap för Helena var redo för walk sa hon. Hon kom till mej o vi gick Essingeleden och över till Lilla Essingen och sen Kungsholmen och via Hornstuull. Det var totalt snökaos och vi var helt dyngsura båda två. På västerbron var det som småspik som haglade över kinderna på oss. Fy sjutton! Helena svor och skrattade om vartannat och vi tog såklart lite bilder. Att stå på Västerbron högst upp i detta vädret var världens bästa ansikstpeeling ever! Mina kinder är alldeles röda fortfarande. Vi hade som mål att köpa en latte på 7 Eleven vid Hornstull och vi njöt av dem. Oh va varmt o gott det var! Sen lättade snön lite och vi gick den lilla biten hem och skildes sen åt. Jättemys att träffa Helena. Vi hängde mycket innan vi flyttade från Fruängen. Söta gumman! Kul att catcha upp lite igen!
Nu ska jag kolla på film. Har lagt in lite tvätt och tömt korgen så ska kolla på film tänkte jag- Är fortf frusen efter den varma duschen jag toig när jag kom hem. Mina fingrar är fortf stela och hänger inte med när jag skriver på mobilen eller datorn. Haha men det känns så jäkla skönt att ha kommit igång igen och jag ser redan så mycket resultat. Som jag sagt innan, jag o min kropp är så synkade vad gäller vikten. Den är med på detta också och det är ju ett samarbete. Det gäller bara att ha tålamod och rätt som det är så går man ner. Jag läser så många statusar på Fb om träning hit och dit och att det inte händer nåt. Men det svåraste är att ens komma igång! Så länge man tycker det är kul så kommer man till slut att märka att det händer.
Det är fortf folk som mailar mej och vill veta hur jag gått ner (18 kg) och det finns att läsa i ett inlägg jag skrev i höstas. Finns också bilder på före och efter. Så det finns bevis på att det faktiskt funkar! Leta i arkivet så kommer ni rätt. Orkar inte skriva hela historien flera gånger så kolla där. Där står allt.
Nu ska jag göra lunch för jag e superhungrig. Ikväll blir det lite god middag med grabbsen och hyrfilm när Alexander somnat. Härligt med fredag med min finaste Sebbe!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar