lördag 26 februari 2011

Barnfri dag, kväll och natt

Har inte skrivit idag för det har varit fullt ös! Svärmor och jag har börjat dagen med shopping o en tur till frisören. Jag ångrar nu i efterhand att jag fegade ur och inte klippte en Poshfrisyr (som Kiril tjatar på mej om hela tiden). Jag ville ha kvar min längd men få bort det slitna. Och det var inte lite ska jag säga. Jag funderar lite på om jag ändå inte ska klippa en posh ändå...velar fram o tillbaka. Köpte bra hårprodukter och serum för håret. Nu ska jag ta hand om det och vara snäll. Fast klarar mej nog inte utan plattångem tyvärr och den är en stor bov i dramat. Men jag ska försöka låta den vara. Bara det att jag får lockigt hår då...
Svärmor och jag klippte oss båda två. Vi satt i varsin stol och mös av behandlingen. Fina svärmor!! Sen mätte hon upp sin kusin och jag träffade upp Gustav o vi tog en lunch och fika innan jag åkte hem och bara tog det lugnt. Svärmor kom senare o hämtade sin väska och Nuttis rygga för hon hämtade Alexander på dagis idag också och sen åkte de och mötte upp faster Hanna och sen hem till Hanna för att sova där inatt. Vi har fått några sms och mms från deras kväll o allt går galant där borta. Kan tänka mej att Alexander styr o ställer med sin faster o farmor ikväll :)
Jag fick en jättefin bukett med spetsiga tulpaner. Det är en speciell sort och jättefina. De står på bordet i tv-rummet. Vackra som tusan! Tog en bild på dem så lägger in den imon.
Jag och Sebbe då...Ja jag mötte upp Sebbe när han slutat och vi gick till delikatessdiskarna igen och kostade på oss massa plockmat. Så jäkla gott med parmaskinka, tunna skivor italiens korv, paté, parmesan mm. MUMS! Vi hyrde också två st filmer, "Long weekend" (mitt val) och Snabba Cash. Joel Kinnaman är ju med där och bara det gör ju att det är värt att se den. Jag har inte läst boken men det hade Sebbe. Filmen var bra och nu ska vi titta på ytterligare en film på datorn. Värsta filmkvällen ju :) Underbart! Vi behöver inte tänka på att vi måste upp i ottan utan kan lugnt sova tills vi vaknar. Hur ofta kan man det? Eller jag brukar kunna det för Sebbe tar Alexander på morgnarna :=) Jag har tur.
Nu ska jag logga ut och sätta på filmen så ska kvällen fortsätta ett tag till. Vi njuter och är så tacksamma för att få ha dessa kvällar! Vi uppskattar det enormt mycket! Tack farmor o Hanna!
Ha en fortsatt trevlig helg så hörs vi imorgon!
KRAM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar