måndag 28 februari 2011

Andra inlägget idag. Biotherm

FAVORITER I REPRIS
Dagcremen
nattcremen
Hudvård....ja det kan vara jävligt knepigt! Jag har alltid haft bra hud med lite finnar. Även under tonåren. Jag har haft tur helt enkelt. Men jag är torr som sjutton och har alltid varit det. Ända sen jag var liten. Jag älskar Body Butter från the Body Shop. Till ansiktet har jag slarvat en hel del och använt mej av billig skit som man kan köpa på H&M. Det kanske passar en del men absolut inte mej. Jag tycker att det är dyrt med krämer för 500-700 kr burken. Visst, de är dryga och de är bättre men det har ändå tagit emot. Jag har fått såna här krämer av Sebastian otaliga gånger och jag har använt dem sparsamt och även fått när jag fyllt år osv. När jag var gravid och när Alexander var liten så använde jag alla möjliga krämer från Biotherm. Nattkräm, dagkräm, ögonkräm, kylkräm osv. Sebbe hade med sej nya krämer när jag låg på BB (fina fina du!) Jag älskar dem och har nu insett att jag kanske måste tänka på att ta hand om min hud igen och hålla fast vi dem. Tror att det lönar sej i slutänden iallafall. När jag är 40 vill jag fortf ha fin hy. Och jag som (ex) rökare måste nog tänka ännu mer på detta för alla vet ju hur inbitna rökare ser ut i huden! Fy fan! Och de där små fina linjerna vid överläppen. Sånt vill jag inte ha! Nä nu ska jag börja tänka framåt. Pratade om detta med krämer med min svärmor när hon var här. Hon tycker också att man ska kosta på sej en bra kräm om man tycker om den och känslan man får efteråt. Det gör så otroligt stor skillnad. Så dessa två ska införskaffas. Fast inte idag. Idag ska jag ju sova :)
KRAMIS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar