onsdag 23 februari 2011

Andra inlägget idag. Kokoskaka på gräddning!

kokos e mums det!

den torra blandningen

Färdigt!

Har gjort minsta möjliga idag. Efter att jag lämnat på dagis så gick jag o handlade lite mat. Stötte på fina Emilia Bergh och vi pratade en stund och sen hem. Fixade lunch o pratade lite i telefonen och sen bestämde jag mej för att baka lite sockerkaka så nu bara väntar jag på att den ska bli färdiggräddad. Doftar ljuvligt i lägenheten! Saknade Alexander när jag bakade. Vi bakade som aldrig förr i förra veckan då han var hemma och var sjuk. Han är som sin mor, älskar bakverk! Jag gillar nog själva bakningen mer än vad jag gillar att äta upp det sen. Men smeten ska alltid slickas ren från skålen! Det är en regel här hehe.


Denna sockerkakan är gjord på kokosflingor. En finfin smaksättning! Testade även att bröa formen med just kokosflingor. Får se hur det blir :) Den här smeten blev väldigt luftig o tjock så hoppas kakan blir hög. Av nån konstig anledning så kom inte bilden med den fluffiga smeten med?? Jaja men ni får hålla till godo!


Nu ska jag vila mej en stund och sen kommer svärmor hit. Kl 16 kommer hon :) Kul kul! Ha en fortsatt bra (och kylig dag som det är här och säkert i hela Sverige idag) dag!
KRAM

2 kommentarer:

  1. Du kan ju bjuda mig på kaka :-)

    SvaraRadera
  2. Till Anonym: Haha ja absolut men hur vet jag vem jag ska bjuda när du e anonym :))

    Men du e välkommen :)

    SvaraRadera