fredag 11 februari 2011

Andra inlägget idag, Vaniljbullarna klara

Första jäsningsomgången fin och smidig

Nutti är duktigaste!

Detta är min egna variant på vaniljbullar. Blir kladdigt men man måste vika under och lyfta degen när man rullar ihop så hamnar vaniljen under och rullas in så att säga. Finns nog ett smartare sätt än detta men de blir så himla saftiga och goda.
Jäsning nr 2

Jäsning nr 2


Penslade, pärlsockret på och redo för ugnen


Så här ser resultatet ut
Vi har bakat och bakat. Nu senast blev det vaniljbullar som vi mumsat på med iskall mjölk. Jättegott! Finns det nåt godare än nybakta bullar med iskall mjölk??? Nu är vi helt slut båda två så vi ska vila middag tillsammans. Mamma behöver också en tupplur tror jag :) Alexander sitter nu o tittar på Fåret Shaun och jag ska ta med honom till stora sängen o mysa ner mej hos honom. Gudomligt att ligga nära..
Kram på er!








2 kommentarer:

  1. Catta: haha ja det e flera som kallat mej Leila. Speciellt efter bilden jag la in på FB härom dagen när jag hade den prickiga outfiten :)

    SvaraRadera